Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. 

Blogi

Elämä on täynnä positiivisia asioita, joista tulisi kiireiden ja murheidenkin keskellä muistaa iloita!

Mitä tekisimmekään asiakkaan hyväksi? Osa 1/2

On normaalia, että polkaisemme maasta uusia loistoideoita ilman mitään luomisen tuskaa ja kalenterista ei tarvitse huolta kantaa…  NIINPÄ, oikeasti tilanne on täysin päinvastainen -mutta intohimolla, sisulla ja ammattitaidolla mennään!

Jopa vuodesta 1992 alkaneet kumppanuudet ja 100% luottamus mahdollistavat myös hyvin erikoislaatuiset toimet. Tärkeintä on saada asiat kuntoon, siitähän meidät tunnetaan.

 

Mikä vika, löytyyhän ne tuotteet sieltä!

Asiakkaamme tuo maahan globaalisti teollisuuden komponentteja, jotka ovat eri alojensa tekniikan ehdotonta parhaimmistoa. Jotta kauppaa voidaan tehdä, on valmistajatehtaisiin oltava luottamukselliset kontaktit ja saumaton yhteistyö.

Asiakkaan myyntipäällikkö oli Euroopassa valmistajan myyntikokouksessa, kun ns. suuri päällikkö tuli neuvotteluun. Hän hyökkäsi suomalaisen insinöörin kimppuun välittömästi: -Miksi ne meidän uudet tuotteet ei ole teidän nettisivuilla vaikka siitä nimenomaan sovittiin??? Tämä on niin surkea suoritus että teidän sopimus voidaan repiä saman tien!!!

Pölmistynyt myyntipäällikkö rauhoitteli patruunaa: -En ole aivan varma tilanteesta, mutta tutkin asiaa ja katsottaisiinko sopimusta heti aamulla? Pikapuoliin tuon lämpimän tilanteen jälkeen saimme puhelun: -Olen unohtanut yhden jutun, mutta nyt olis kyllä oikeasti kiire!  

Kello oli kokolailla 16, eli olimme jo laittamassa päivää pakettiin. Mutta eipä siinä mitään: sain nopean briiffin tilanteesta ja ryhdyin tuottamaan sisältöä välittömästi. Tekstit, esitteet yms. onneksi syntyivät kokemuksella melkoisen rivaskasti ja Klasu koodasi sivut kahdella kielellä. Tämä oli ns. extra express overnight special.

Ilmeet saksalaisessa päivänavauksessa olivat kuulemma näkemisen arvoisia, kun suomalainen myyntipäällikkö avasi www-sivut ja sanoi: -Niin onhan nämä täällä. Vai oletteko tuottaneet vieläkin uudempia tuotteita?  

Kumppanuus jatkuu tänäkin päivänä.


Ammattilaisen onnenamuletti hukassa

Kansainvälinen teollisuuden laitevalmistaja lanseerasi uuden tuotteen Suomen Lapissa, Levillä. Olimme järjestäneet kokoukset, presentaatiot, elämykset , kuljetukset ja kaiken mahdollisen. Lanseeraus onnistui erinomaisesti ja kiitosten saattelemana lähdimme kotimatkalle, autolla kohden Etelä-Suomea.

Noin Rovaniemen paikkeilla asiakkaan myyntijohtaja soitti autostaan murheellisena. –Olen lähdössä huomenna Frankfurtiin solmimaan suurta kauppaa, mutta unohdin parhaan nahkatakkini Leville mökkiin. Tämä on ollut aina päällä, kun tärkeitä afaarejä on tehty.

Pahoittelin tilannetta tietenkin ja totesin –Kyllä kuules noin kokenut kaveri yhdet kaupat tekee vaikka ilman paitaa… ostat sitten uuden… Eipä vaan tuntunut lohduttavan, mutta minkäs teet? Pelismo tekee.

Johtaja oli matkalla autollaan Keravalle, joten aikaa oli runsaasti murheen hävittämiseen. Hetken tuumailtuani soitin tutulleni, joka sattui olemaan Levillä samaan aikaan ja lähdössä illansuussa lentäen Helsinkiin. –Voisitko auttaa nyt hädässä: hakisit kaverin nahkatakin mökki X:stä, veisit Helsinkiin ja lentokentällä taksiin? Osoite on…  Jo vai tuo ehdotus sopi ja näin tapahtuikin.

Olisin todella mielelläni ollut kaveria vastassa, mutta ”vuosisadan hämmästys” –ilmettä todisti johtajan vaimo. The Nahkatakki oli siististi henkarissa ennen isäntäänsä! Kaveri lähti Saksaan seuraavana aamuna tutuilla varusteilla ja teki kaupat.

Kumppanuus jatkuu tänäkin päivänä.

Mainostoimisto Pelismo Oy | Multiantie 1, 42700 Keuruu | info(at)pelismo.fi