Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. 

Blogi

Elämä on täynnä positiivisia asioita, joista tulisi kiireiden ja murheidenkin keskellä muistaa iloita!

Jos on aikaa, on vain nyt

dm exco 2015

DM Exco Kölnissä on maailman suurin, vuotuinen digitaalisen markkinoinnin messutapahtuma. Team Pelismo tutustui  alamme uutuuksiin ja osallistui koulutuksiin syyskuussa 2015. Vahvasti esillä olivat mm. Google, FaceBook, Apple, Amazon, Disney… ja yli 800 muuta näytteilleasettajaa, start-uppeja unohtamatta.

Messujen suurin painopiste oli datan tehokas käyttö ja markkinointi, joka osuu entistä paremmin asiakkaaseen. Siis ”tunne asiakkaasi paremmin ja käytä tekniikkaa hyväksesi”.  Onko tuo jokin uutinen, eikös jokaisen yrityksen pidä tuntea asiakkaansa? Tämähän toki onnistuukin hienosti, jos tarvitsee tuntea vaikkapa 50 henkilöä.

Valtavien tietomäärien analysointi onkin oma haasteensa, sillä turhaa tietoa on valtavasti joka paikassa. Jos 150 000:n asiakkaan tietokannasta kyetään rakentamaan niin tarkka, että jokainen sähköpostiosoite sisältää oikean persoonan, saa markkinointiosasto todellista osumatarkkuutta.

Tuntui kuitenkin hämmentävältä, että BMW:n uuden 700-sarjan auton ensiesittely maailmassa tehtiin markkinointialan messuilla –ei autonäyttelyssä! Yli 3000 hengen yleisö oli ahtautunut näyttelyhalliin, jossa BMW:n ja Googlen ylintä johtoa esitteli uuden luxusauton filosofiaa.

Tuotekehitys vei aikaa 4 vuotta aikaa ja rahaa 4 miljardia euroa. Tuote suunniteltiin sopimaan sekä Aasian, Amerikan että Euroopan markkinoille ja kehitys pohjautuu kolmeen tärkeään pilariin:

1    Aika

Meillä jokaisella on tasan 24 tuntia käytettävissä jokaisena elinpäivänä. BMW perustaa tuotekehityksen ajatukseen, että asiakkaan jokainen hetki uudessa 700-sarjan autossa on arvokas osa elämää. Istuitpa hierovalla, ilmastoidulla takaistuimella tai ajat autoa itse, aika on hetkessä ja tuo lisäarvoa elämään.

2    Tekniikka

Huipputekninen laite pyörillä sisältää mm. kauko-ohjattavan pysäköinnin, kaiken hukkaenergian talteenoton ja käden liikkeellä (ei kosketuksella) ohjattavan mediajärjestelmän. BMW:n oma tablettitietokone lähteen mukaan autosta ja asiakas saa ladattua tähän oman sisällön: esim. musiikin ja valokuvat.  BMW:n insinöörit lähtivät ajatuksesta, että jos asiakas ei tunne tekniikkaa omakseen, sen on epäonnistunut. Siis halu käyttää järjestelmiä tuo positiivista sisältöä elämään.

3    Asiakas

Uuden auton luovutus tehtaalta kestää kokonaisen päivän ja jälleenmyyjän edustaja tulee asiakkaan luokse noin kolmen viikon kuluttua, jolloin käydään kertauskoulutus. Miksi ihmeessä?

Ensinnäkin, tuote on saksalaisen autoteollisuuden tuotekehityksen terävintä huippua vuonna 2015 ja halutaan oikeasti varmistua, että omistaja osaa laitetta käyttää ja se tuottaa päivittäistä mielihyvää. Toiseksi, asiakkaan toiveet kartoitetaan ja saadaan osaksi jatkuvaa tuotekehitystä.

Uusi 700-sarja on jatkuvassa internet-yhteydessä, jolloin mahdolliset viat ovat tehtaalla tiedossa (ja jopa korjattuna) jo ennen kuin asiakas niitä itse edes huomaa.

Intohimona Viestit ja Visiot, samat peruskivet

Haluamme tuntea asiakkaan todellakin hyvin, jolloin työmme tuo lisäarvoa ja luo pohjan pitkälle kumppanuudelle.  

Haluamme tehdä asiat helpoksi asiakkaalle: markkinointiratkaisut ja sen sisältö ovat meidän työtämme: asiakas voi keskittyä siihen, minkä parhaiten osaa.

Tärkeimpänä perustana on luottamus, johon kuuluu ajan hallinta: emme tuhlaa asiakkaan aikaa ja olemme aina ajoissa!

Jos on aikaa, on vain nyt.

- kiitos ajastasi, jonka käytit tämän kirjoituksen lukemiseen! (ismo)

Mainostoimisto Pelismo Oy | Multiantie 1, 42700 Keuruu | info(at)pelismo.fi